یک روش بسیار محبوب و معمولی برای نورپردازی محیط استفاده کردن از لامپ‌های ال ای دی خواهد بود. گفتنی است که نورپردازی با لامپ ال ای دی مدتی است که در بین عموم مردم رایج شده است و علت آن این است که مزیت‌های زیادی با استفاده از لامپ ال ای دی شامل حال افراد می‌شود. اگر در زیبایی و مزیت‌های استفاده از این لامپ شک دارید بهتر است که تا پایان ما را همراهی کنید.

نورپردازی با لامپ ال ای دی

فواید نورپردازی با لامپ ال ای دی 

همان گونه که قبل‌تر اشاره کردیم نورپردازی و روشنایی با لامپ ال ای دی چند سالی است که بسیار رایج شده و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. استفاده از لامپ‌های LED یک روش مقرون به صرفه برای نورپردازی مکان‌های مختلف است. از جمله ویژگی‌های منحر به فرد لامپ‌های ال ای دی می‌توان به انعطاف پذیر بودن، کم وزن بودن، تنوع بسیار بالای آن‌ها اشاره کرد. این لامپ‌ها را به‌راحتی می‌توان نصب کرد و حتی به سهولت با سایر نورپردازی‌ها تعویض می‌شود. باستی بگوییم در نورپردازی با لامپ ال ای دی بیشتر از چراغ‌های نواری استفاده می‌کنند لذا علاوه بر نورپردازی جذاب می‌توان از آن‌ها به عنوان نور مخفی استفاده کرد که چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کند. با استفاده از لامپ‌های LED می‌توان هر محیطی را نورپردازی کرد یعنی تنها کاربرد آن منحصر به داخل اتاق‌ها و سالن پذیرایی نمی‌شود بلکه هر محیطی به نورپردازی احتیاج داشته باشد (البته در هر حوزه‌ای) می‌توان از لامپ‌های ال ای دی بهره‌مند شد.

فواید نورپردازی با لامپ ال ای دی 

نورپردازی منزل با استفاده از لامپ LED

دو جزء اصلی هر ساختمان سالن پذیرایی و اتاق نشیمن آن هستند که نورپردازی و روشنایی آن‌ها پارامتری بسیار مهم است. از آن جایی که بیشتر برای برگزاری مجالس مهمانی و یا استراحت و خلوت‌های شبانه از این مکان‌ها استفاده می‌شود و معمولا بیشترین استفاده را دارند بهتر است که در انجام نورپردازی آن‌ها حساسیت‌ زیادی را صرف کنید. توجه کنید نورپردازی با لامپ ال ای دی در منزل تنها به اتاق نشیمن و سالن پذیرایی منحصر نمی‌شود و فقط یک مثال جزء به کل است. خانه‌ها و ساختمان‌ها معمولا به شکل‌های مختلفی طراحی شده‌اند به عبارت ساده‌تر هر ساختمان معمولا از ابعاد خاصی برخوردار است و به بخش‌های مختلف تقسیم شده است که لازم است برای نورپردازی و روشنایی آن یک طرح خاص با ایده‌های جذاب را پیاده سازی کرد. زمانی که از انعطاف سخن می‌گوییم معمولا نورپردازی با لامپ ال ای دی در منزل مطرح می‌شود. لامپ‌های ال ای دی گزینه‌های بسیار مناسبی برای نورپردازی داخلی دکوراسیون ساختمان هستند لذا علاوه بر تنوعی که در طرح دارند می‌توان آن‌ها را در رنگ بندی‌های جذاب و متنوعی یافت کرد.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

💡 پارما الکتریک عرضه کننده انواع تجهیزات روشنایی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت آماده ارسال سفارشات شما مشتریان عزیز در سریعترین زمان ممکن است. 💡

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

ایده‌های طلایی نورپردازی منزل 

برای روشنایی و نورپردازی منزل می‌توان ایده‌های بسیار جذابی را به کار برد که چشم هر بیننده‌ای را خیره کنند. اگر ایده‌ای برای نورپردازی با لامپ ال ای دی ندارید ما یه ایده بسیار جذاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

نورپردازی خوشه‌ای: نورپردازی ساختمان با لامپ‌های ال ای دی انتخاب‌ها و گزینه‌های زیادی را پیش روی شما می‌گذارد که یکی از بهترین آن‌ها نورپردازی دکوراسیون به صورت خوشه‌ای است. این روش نورپردازی این گونه است که باید از لوسترهای کوچکی که تکی هستند، در کنار هم استفاده کنید. زمانی که این ایده را به کار ببرید یک تغییر مینیمالیستی در دکوراسیون ایجاد می‌کنید؛ که نورپردازی فوق العاده‌ای را به وجود می‌آورد.

نورپردازی خطی: در این روش نورپردازی با لامپ‌های ال ای دی معمولا لامپ‌ها به‌صورت خطی در یک راستا (خطی) قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید که تغییری در این روش ایجاد کنید می‌توانید لامپ‌ها را در ارتفاعات مختتلف به‌صورت آویزان قرار دهید که زیبایی نورپردازی را دو چندان می‌کند.

نورپردازی جفتی: یک روش مدرن نورپردازی با لامپ ال ای دی نورپردازی جفتی خواهد بود که بیشتر در سبک‌های مدرن کاربرد دارد. اصولا چراغ‌های دیوارکوب را در کنار هم به‌صورت جفتی قرار می‌دهند و از آن‌ها در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده می‌کنند.

بهترین تجربه نورپردازی با لامپ ال ای دی 

بهترین تجربه نورپردازی با لامپ ال ای دی 

اگر می‌خواهید با لامپ‌های مدرن نورپردازی کنید و روشنایی مناسبی را ایجاد کنید اولین قدم این است که محیطی که قرار است نورپردازی شود را بشناسید و سپس نورپردازی را پیاده سازی کنید. اگر محیط و فضا را به درستی نشناسید قطعا نورپردازی انجام شده شما با مشکل روبه‌رو خواهد شد. برای انجام نورپردازی مناسب لازم است که ابزارها و لوازم نورپردازی را بشناسید، در صورت عدم شناخت صحیح این لوازم نمی‌توانید بهترین نورپردازی را انجام دهید و انجام این کار کمی گنگ کننده خواهد بود.

مهم‌ترین گام برای نورپردازی قطعا طراحی آن است؛ زمانی که محیط و ابزارها را به خوبی شناختید نوبت به وهله طراحی نورپردازی می‌رسد. در این وهله سعی کنید با توجه به محیط و لوازم نورپردازی که در دست دارید بهترین نورپردازی را طراحی کنید. اگر ایده‌های جذابی در سرتان ندارید بهترین راه این است که به سایت‌های اینترنتی سر بزنید و طرح‌ها و ایده‌های مختلف را مشاهده کنید. در تمام ایده‌ها قطعا روشنایی و نورپردازی با لامپ‌های ال ای دی بهترین انتخاب است چرا که این لامپ‌ها می‌توانند تمام نیازها و طرح را پوشش دهند. در حقیقت نیازهایی که گفته شده از افزایش نور محیط تا القایی زیبایی نورپردازی است که تماما متغیر خواهند بود.

کاربرد لامپ ال ای دی

کاربرد لامپ ال ای دی

در هر مکانی می‌توانید که از لامپ‌های ال ای دی بهره ببرید چرا که انعطاف پذیری بالایی دارند. در واقع با ایتفاده از این لامپ‌ها می‌توان موارد مختلفی همچون موارد زیر را نورپردازی کرد:

📌 نورپردازی دیوارها با لامپ ال ای دی
📌 نورپردازی کردن پس زمینه برای LCD و تلویزیون
📌 نورپردازی اتومبیل‌ها
📌 انجام نورپردازی در مهمانی و جشن‌های مختلف
📌 نورپردازی استودیو و صحنه
📌 نورپردازی قفسه و راه پله‌ها
📌 نورپردازی کابیت، سقف، اتاق خواب، سالن پذیرایی و…

ترفندهای حرفه‌ای نورپردازی با لامپ ال ای دی 

ترفندهای حرفه‌ای نورپردازی با لامپ ال ای دی 

ترفندها و روش‌هایی که برای نورپردازی با لامپ ال ای دی استفاده می‌شود محدود نیستند و هر شخص می‌تواند که ترفند و روشی را برای نورپردازی استفاده کند. اما برای این که ایده‌های جذابی داشته باشید بایستی که نکات زیر را در نظر بگیرید:

📍 نورپردازی دیوارها را در نظر بگیرید.
📍 برای نورپردازی مخفی از لایه‌های کنفی استفاده کنید.
📍 هماهنگی طیف رنگ‌ها را در نظر بگیرید.
📍 بازی با سایه‌ها در روشنایی و نورپردازی با لامپ ال ای دی حرف اول را می‌زند.

سخن پایانی 

در واقع پس از خواندن این مطلب پارما به این نتیجه می‌رسید که در روشنایی و نورپردازی با لامپ ال ای دی بایستی مکان را بشناسید و ابزار مورد نیاز را تهیه کنید و سپس طرح‌ها و ایده‌های جذابی که در سر دارید را پیاده‌سازی کنید. امیدوارم که از خواندن این مطلب اطلاعات کافی راجع‌به نورپردازی با لامپ ال ای دی را به دست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *