اگر قصد خرید کلید و پریز برای منزل یا مجتمع تجاری را دارید در این مطلب می خواهیم نکاتی برای انتخاب کلید و پریز را ارائه دهیم. . این قطعات از لوازم اصلی یک ساختمان هستند و باید به کیفیت آن ها توجه شود چون نمی توان مدام کلید و پریز را تعویض نمود.

همچنین از آن جایی که کلید و پریز با برق سروکار دارد بسیار ایمنی آن اهمیت دارد و باید در اولویت توجه قرار بگیرد. حال در ادامه به شما می گوییم که باید به چه نکاتی برای انتخاب کلید و پریز توجه نمود.

شرح نکاتی برای انتخاب کلید و پریز

توجه داشته باشید که باید بدانید برای چه فضایی می خواهید کلید و پریز انتخاب کنید. کلید و پریز مناسب برای فضاهای باز و مرطوب با کلید و پریز مناسب برای محیط های داخلی یک ساختمان فرق دارد. کلید و پریز در مدل های مختلف و با اشکال ظاهری متنوع در بازار یافت می شود که با توجه به نکاتی که به شما می گوییم و با در نظر گرفتن سلیقه خود می توانید مناسب ترین کلید و پریز را انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب کلید و پریز

ایمنی اولین نکته مهم در خرید کلید و پریز

ابتدا به اولین و مهمترین نکته در انتخاب کلید و پریز یعنی توجه به ایمنی کالا می پردازیم. می دانید که انرژی برق قابلیت های بسیار زیادی دارد اما اگر به نکات ایمنی توجه نشود، منجر به خطرات جبران ناپذیری مثل اشتعال یا برق گرفتگی می شود. به ویژه وقتی پای کودکان در میان است خیلی باید حساس تر دست به انتخاب بزنید.

بعضی از انواع پریز دارای یک درپوش پلاستیکی روی خود هستند که کودکان نمی توانند به راحتی آن را باز کنند یا شیء نوک تیز و خطرناکی را داخل پریز بکنند. برای محیط های باز و یا مرطوب مثل حمام و سرویس بهداشتی می توانید از کلید و پریز ضد آب استفاده کنید که ایمنی خیلی بیشتری دارد. سلامت کلید و پریز و کیفیت این قطعات امنیت بالاتری را ایجاد می کند.

انواع کلید و پریز های پلاستیکی، چوبی، برنجی، کریستالی و حتی چرمی در بازار وجود دارد که باید به مرغوبیت آن ها توجه کنید.

سهولت هر چه بیشتر در استفاده از کلید و پریز

سهولت و سادگی استفاده از کلید و پریز یکی دیگر از نکات قابل توجه برای انتخاب کلید و پریز است. مدل سنتی و قدیمی کلیدها شامل دو شکل سوییچی و مکانیکی یا شاسی دار بوده که هنوز رایج ترین انواع آن است.

 اما با توسعه تکنولوژی در این زمینه ابتکارهای جالبی صورت گرفته و امروزه  انواع کلیدهای لمسی، تایمری، حساس به حرکت یا صدا، کارتی یا فوتوالکتریک در بازار موجود است. اگر به استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در ساختمان علاقه دارید و می خواهید یک فضای کاملاً مدرن را ایجاد کنید حتما این نمونه ها را مد نظر داشته باشید.

نکاتی برای انتخاب کلید و پریز

ظاهر کلید و پریز

انواع جذاب کلید و پریز در بازار وجود دارد که می توانید برای دکوراسیون داخلی از این نمونه های زیبا استفاده کنید. البته توجه کنید که در بین نکاتی برای انتخاب کلید و پریز ظاهر را نیز در نظر بگیرید. البته نباید ظاهر کلید و پریز توجه شما را از کیفیت و ایمنی آن کم کند.

 ظاهر زیبا تنها در کنار ایمنی و کیفیت است که معنا پیدا می کند و نباید فریب شکل ظاهری یک محصول که ممکن است تقلبی یا نامرغوب باشد را بخورید.

قیمت کلید و پریز

قیمت، حرف نهایی را در بین نکاتی برای انتخاب کلید و پریز می زند. بنا به بودجه ای که در اختیار دارید و پلنی که برای اجرا چیده اید باید کلید و پریزی ارزان یا گران را خریداری کنید. بدیهی است که هر چه کلید و پریز انتخابی شما مدرن تر باشد و از متریال گران تری ساخته شده باشد قیمت بیشتری خواهد داشت.

اگر ساختمانی که می سازید همه ی المان هایش قیمتی و مدرن است در تناسب با بقیه بخش های ساختمان لازم است که کلید و پریزی گران و بسیار لوکس و باکیفیت خریداری کنید. توجه داشته باشید هیچ گاه کیفیت کلید و پریز را فدای قیمت آن نکنید زیرا ممکن است قطعاتی بی کیفیت بخرید و خیلی زود لازم باشد آن را تعویض کنید. خیلی وقت ها بساز بفروش های بی وجدان چنین کاری را می کنند که به هیچ وجه  پسندیده نیست.

سخن پایانی

در این مطلب به نکاتی برای انتخاب کلید و پریز اشاره کردیم. اما فروشگاهی که از آن خرید می کنید هم بسیار اهمیت دارد. یک فروشگاه معتبر و تخصصی در محصولات روشنایی مشاورانی خوب هم برای راهنمایی شما دارند که می توانید تمام نکات کلیدی گفته شده را از ایشان جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *